Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Installations (art) --- Installations vidéo (art) --- Appréciation. --- Appréciation. --- Raïs, Slimane --- Expositions.
Choose an application
Video installations (Art) --- Installations vidéo (Art) --- Exhibitions. --- Expositions --- Cheng, Ian,
Choose an application
Video installations (Art) --- Motion pictures --- Installations vidéo (Art)
Choose an application
Video installations (Art) --- Installations vidéo (Art) --- Exhibitions --- Expositions --- Rist, Pipilotti, --- Rist, Pipilotti --- Installations vidéo (Art)
Choose an application
Art vidéo. --- Vidéastes. --- Vidéo. --- Installations vidéo (art) --- Télévision. --- Architecture. --- Graham, Dan (1942-....)
Choose an application
Pour la première fois, un musée accueille en Suisse un ensemble important des installations vidéo de l'artiste américian Bill Viola. Certes, les bandes vidéo de Viola ont été présentées au public suisse à de nombreuses reprises dans les années quatre-vingt - notamment en 1985 à Saint-Gervais Genève dans un atelier dirigé par l'artiste lors de la permière Semaine Internationale de Vidéo. Ces manifestations ont suscité un grand intérêt mais aucun musée n'avait jusqu'alors exposé les travaux tridimensionnels de l'artiste. ...
Art vidéo --- Installations vidéo (art) --- Catalogues d'exposition. --- Catalogues d'exposition. --- Viola, Bill,
Choose an application
Explores the emergence of cinema as a primary medium of artistic production, offering an in-depth inquiry into its genesis, its defining features, and its ramifications. Erika Balsom also tackles cinema studies' great disciplinary obsession--namely, what cinema was, is, and will become in a digital future. Rich in theoretical reflections and critical analyses, Exhibiting Cinema in Contemporary Art offers insights into the whole history of cinema from the vantage point of today's art.
Art et cinéma --- Films d'art --- Installations vidéo (art) --- Art and motion pictures. --- Art in motion pictures. --- Motion pictures and the arts. --- Motion picture industry --- Technological innovations. --- Films d'art. --- Art et cinéma.
Choose an application
"Entre salles monographiques présentant un ensemble d'Oeuvres marquantes d'artistes parmi les plus importants de notre époque et salles collectives montrant plusieurs univers artistiques regroupés selon des affinités artistiques, politiques ou ayant trait à la sexualité, L'Oeil-écran propose une lecture peu consensuelle des images vidéo. L'Oeil du spectateur, plongé dans le noir et entouré d'images en mouvement dématérialisées, devient l'écran qui réceptionne les messages visuels des artistes et dans lequel son esprit vient puiser pour se nourrir.
Vitone, Luca --- Video installations (Art) --- Installations vidéo (Art) --- Image du corps --- Taylor-Wood, Sam, --- Ahtila, Eija-Liisa, --- Wearing, Gillian, --- Moffat, Tracey, --- Installations vidéo (Art) --- Video art --- Women artists --- Women in art --- Body image --- Art vidéo --- Femmes artistes --- Femmes dans l'art --- Taylor-Johnson, Sam, --- Beecroft, Vanessa --- Mik, Aernout --- Art --- video art --- Art vidéo
Choose an application
Art video --- Video art --- Videokunst --- Avant-garde (Music) --- Video installations (Art) --- Video art. --- Musique expérimentale --- Installations vidéo (Art) --- Art vidéo --- video-opnamen --- Theatrical science --- film --- anno 1900-1999 --- Art électronique --- Electronic art --- Experimental television --- Vidéo expérimentale --- Vidéo formelle --- Vidéo-art --- Musique expérimentale --- Installations vidéo (Art) --- Art vidéo --- Music --- 20th century --- History and criticism --- Art, Modern --- Performance art --- Television --- Experimental films --- Time-based art --- Muziektechnologie
Choose an application
A massive, long-overdue retrospective on the multimedia image critique of Hito Steyerl, influential artist and author of Duty-Free Art and The Wretched of the ScreenOver the past 30 years, through video and installation, the immensely influential German artist and writer Hito Steyerl (born 1966) has been tracking the ways that images have mutated—from the analogue image and its manifold possibilities for montage to the fluidity of the split digital image—and the implications these mutations have had for the representation of wars, genocides and the flow of capital. “We are no longer dealing with the virtual but with a confusing and possibly alien concreteness that we are only beginning to understand,” writes Brian Kuan Wood of the digital visual worlds that the artist presents.At nearly 500 pages, this book—the first substantial overview on Steyerl—looks at multimedia installations and film projects of the past ten years, as well as earlier works, all of which are united by the artist’s unflagging interrogation of the politics of the image.
kunst --- video-installaties --- video --- kunst en politiek --- film --- eenentwintigste eeuw --- Steyerl Hito --- Duitsland --- 7.071 STEYERL --- Exhibitions --- Art --- video [art discipline] --- video art --- video artists --- multimediakunst --- Steyerl, Hito --- Installations (art) --- Installations vidéo (art) --- Art vidéo --- Art numérique --- Kunst en cultuur ; globalisering --- Kunst en activisme --- Kunst en politiek ; 21ste eeuw --- Beeldende kunst ; Duitsland ; 21ste eeuw --- Videokunst ; 21ste eeuw --- Steyerl, Hito °1966 (°München, Duitsland) --- 778.5.07 --- Videokunstenaars, laserkunstenaars, computerkunstenaars, klank en beeld kunstenaars --- video [discipline]
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|